Αρχική ΣελίδαΧάρτης ΠλοήγησηςΕπικοινωνία
Είσοδος Μελών
Γρήγορη Αναζήτηση
Παπακυριαζή 44
TK 41222, Λάρισα

τηλ: 2410 255388
φαξ: 2410 257522
email:
Ηλεκρονικές Υπηρεσίες Εγγραφή Μέλους Προσφορές – Ζητήσεις Εκθέσεις Προκηρύξεις Forum Χάρτης Πλοήγησης Επικοινωνία
Πετάει προς MIG
Ημερομηνία: 07/03/2009

Συμφωνία MIG-Δημοσίου για ΟΑ 

  
Προς την ολοκλήρωσή της βαίνει πλέον η διαδικασία αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, καθώς όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος χειριζόταν το συγκεκριμένο ζήτημα, είχαν επιτυχή κατάληξη οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας MIG.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, στην παρούσα φάση επήλθε συμφωνία για το πτητικό έργο και την τεχνική βάση, ενώ για το θέμα της επίγειας εξυπηρέτησης δόθηκε παράταση μιας εβδομάδος, προκειμένου να ολοκληρωθεί η εμπορική συμφωνία μεταξύ της MIG και της Swissport που είχε καταθέσει προσφορά μόνο για την επίγεια εξυπηρέτηση.

Ο υπουργός ανάπτυξης διευκρίνισε πως υπάρχει δέσμευση από την πλευρά της MIG, ότι αν δεν ευοδωθούν οι διαπραγματεύσεις της με την Swissport, η MIG θα εξαγοράσει και τα στοιχεία ενεργητικού της επίγειας εξυπηρέτησης στην τιμή που έχει προσδιοριστεί από τους ανεξάρτητους εκτιμητές (44,8 εκ. ευρώ). Με αυτό τον τρόπο τα συνολικά έσοδα για το δημόσιο ανέρχονται σε 177,2 εκ. ευρώ.

Για να υπάρξει οριστική συμφωνία μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της MIG, θα πρέπει να δοθεί το πράσινο φως και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία παρακολουθεί τις εξελίξεις από κοντά και μάλιστα έχει ορίσει ειδικό επίτροπο καθ΄ όλη τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ενημερωμένη για τις θετικές εξελίξεις και θα λάβει επισήμως θέση την ερχόμενη Τρίτη, δήλωσε, ερωτηθείς από το ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο εκπρόσωπος Τύπου του Επιτρόπου Αντρέα Ταγιάνι στις Βρυξέλλες, ο οποίος δεν θέλησε να προβεί σε κανένα άλλο σχόλιο για το ζήτημα.

Μετά την έγκριση από την Κομισιόν, η συμφωνία θα τεθεί υπό την κρίση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων, η οποία αναμένεται να συνέλθει τις αμέσως προσεχείς ημέρες.

Αναλυτικά, η δήλωση του κ. Χατζηδάκη για το θέμα:

«Οι επενδυτικοί και νομικοί σύμβουλοι της κυβέρνησης μας ενημέρωσαν ότι οι διαπραγματεύσεις τους με τους συμβούλους της MIG για την πώληση στοιχείων ενεργητικού του πτητικού έργου και της τεχνικής βάσης της Ολυμπιακής είχαν επιτυχή κατάληξη. Για την επίγεια εξυπηρέτηση, καθώς οι συζητήσεις της MIG και της Swissport για την ολοκλήρωση μεταξύ τους εμπορικής συμφωνίας συνεχίζονται, ζητήθηκε και δόθηκε παράταση μιας εβδομάδας στις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το δημόσιο. Εντωμεταξύ, υπάρχει δέσμευση από την πλευρά της MIG, ότι αν δεν ευοδωθούν οι διαπραγματεύσεις της με την Swissport, η MIG θα εξαγοράσει και τα στοιχεία ενεργητικού της επίγειας εξυπηρέτησης στην τιμή που έχει προσδιοριστεί από τους ανεξάρτητους εκτιμητές (44,8 εκ. ευρώ). Με αυτό τον τρόπο τα συνολικά έσοδα για το δημόσιο ανέρχονται σε 177,2 εκ. ευρώ.

Το αποτέλεσμα της συμφωνίας των συμβούλων θα τεθεί υπό την κρίση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων, που θα αναμένει πρώτα τη σχετική έγκριση για τη διαδικασία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η συνολική εισήγηση των επενδυτικών και νομικών συμβούλων της Κυβέρνησης (Lazard, Εθνική, Εμπορική, Δικηγορικό Γραφείο Μπερνίτσα και Howrey), η οποία εγκρίθηκε από τον Επίτροπο Παρακολούθησης, που τοποθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε συμφωνία με την Ελληνική Κυβέρνηση, δίνεται στη δημοσιότητα ( και το συντομότερο δυνατό μεταφρασμένη). Η εισήγηση αυτή, που αναφέρεται σε όλες τις πτυχές του θέματος, θα κατατεθεί για έγκριση στη διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων. Σε σχέση με την αξιολόγηση, ισχύουν οι διατυπωθείσες μέχρι σήμερα θέσεις της κυβέρνησης για την προστασία του καταναλωτή».

ΠΑΣΟΚ
«Το ΠΑΣΟΚ, πέραν των θεμάτων που εξ αρχής έθεσε ως προς την διαγωνιστική διαδικασία που ακολουθήθηκε, έχει επανειλημμένα τονίσει την ανάγκη προστασίας της δημόσιας περιουσίας. Πρότεινε την δημιουργία μικτού σχήματος με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια και με σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με διεθνή αερομεταφορέα», είπε ο Νίκος Σηφουνάκης.

«Το κράτος σήμερα έχει στη διάθεσή του 300 εκατομμύρια ευρώ από δικαστική δικαίωση των Ο.Α. που μπορούν να είναι τα αναγκαία ίδια κεφάλαια συμμετοχής και που είναι περίπου διπλάσια του τιμήματος που θα πωληθούν οι Ο.Α.», τόνισε ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Μεταφορών και Επικοινωνιών.

«Θα αναμένουμε την ανακοίνωση του τελικού κειμένου της συμφωνίας», επισήμανε, «κρίνουμε όμως σκόπιμο να γνωρίσουμε στην κυβέρνηση ότι είναι υποχρέωσή της:

-Η εξασφάλιση καθολικών υπηρεσιών σ΄ όλους τους πολίτες της Ελληνικής επικράτειας μέσα σε πλαίσια υγιούς ανταγωνισμού

-Η δημοσιοποίηση Master plan για την προοπτική της ιστορικής εταιρείας που θα την προστατεύει από πιθανές μελλοντικές αλλαγές ή μετατροπές του εταιρικού σχήματος που θα οδηγεί στο οριστικό κλείσιμο της εταιρείας

-Η εξασφάλιση των πιστώσεων που ο ίδιος ο πρόσφατος Νόμος της προβλέπει για τους εργαζομένους και τα ασφαλιστικά ταμεία τους, κάτι που δεν συμβαίνει

-Τέλος, εφόσον υπογραφεί η τελική συμφωνία, ποια διαδικασία θα ακολουθηθεί στην εκκαθάριση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας που θα πρέπει μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2009 να έχει πραγματοποιηθεί σύμφωνα με την συμφωνία των Βρυξελλών που συνομολόγησε;».

ΚΚΕ
«Με τη συμφωνία κυβέρνησης - MIG για την Ολυμπιακή ολοκληρώνεται ένα ακόμα έγκλημα σε βάρος του ελληνικού λαού και όχι μόνο των εργαζομένων στην επιχείρηση», τονίζει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.

«Συνένοχοι είναι η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, που συστηματικά εργάστηκαν σε αυτή την κατεύθυνση και από τη θέση της κυβέρνησης και συναινώντας από τη θέση της αντιπολίτευσης. Ευθύνες έχουν και τα άλλα κόμματα του ΄΄ευρωμονόδρομου΄΄, τα οποία στήριξαν το καθεστώς απελευθέρωσης των αερομεταφορών», επισημαίνει και καλεί τους εργαζόμενους στις αερομεταφορές «να οργανώσουν την πάλη τους αποφασιστικά».

ΣΥΝ   
«Η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ με πλήρη συναίνεση της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ για ρευστοποίηση-ιδιωτικοποίηση της ΟΑ αποτελεί παραλογισμό και έγκλημα σε συνθήκες παγκόσμιας νεοφιλελεύθερης οικονομικής κρίσης», αναφέρει ο ΣΥΝ.

«Η υπέρ-συγκέντρωση ελέγχου σε ΄΄λίγα χέρια΄΄ στην ακτοπλοΐα, στην τουριστική οικονομία και τώρα στις αερομεταφορές δημιουργούν ΄΄καρτέλ΄΄, ενώ νέες γκρίζες εργασιακές σχέσεις θα αποτελέσουν το ΄΄μαξιλάρι κερδοφορίας΄΄ για τους νέους ιδιοκτήτες της ΟΑ», υπογραμμίζει στη σχετική ανακοίνωση.

Ο ΣΥΝ εκφράζει την αντίθεσή του και προτείνει «ένα ολοκληρωμένο εναλλακτικό σχέδιο για την ΟΑ, το οποίο στηρίζεται στο δημόσιο χαρακτήρα της εταιρείας, στην ανασυγκρότησή της, στη διοικητική αυτοτέλειά της για ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές».

ΛΑΟΣ
«Ευχόμαστε τα φτερά της Ολυμπιακής να πετάξουν και πάλι στους παγκόσμιους ουρανούς, για το καλό της Ελλάδος και των εργαζομένων», σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΛΑΟΣ Κ. Βελόπουλος.

Πηγή : http://financial.flash.gr//news/news1/2009/3/7/30771id/

Ημερολόγιο Δραστηριοτήτων
Δεν υπάρχουν Δραστηριότητες
Δείτε όλες τις δραστηριότητες
Πίνακας Ανακοινώσεων
Δεν υπάρχουν Ανακοινώσεις
Δείτε όλες τις ανακοινώσεις
Δημοσκόπηση
“Καμία δημοσκόπηση που μπορείτε να συμμετέχετε δεν είναι διαθέσιμη την στιγμή αυτή.„
Αρχείο δημοσκοπήσεων
Το έργο αυτό συγχρηματοδοτείται σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ)